Jesienna rozgrzewająca zupa-krem

Zupka idealna na mokre, ponure jesienne oraz zimowe dni.


Składniki:
- słoik (poj.260 ml) puree z dyni (lub świeżego puree)
- 2 spore marchewki
- 1 średnia pietruszka
- 4 ziemniaki
- sól, imbir w proszku
- 2 ząbki czosnku
- łyżka oleju rzepakowego z czosnkiem, pomidorami i bazylią
- siekany koperek


Obrane i pokrojone w kostkę warzywa wrzucamy do wrzątku i gotujemy do miękkości, można dodać sól do gotowania. Gdy warzywa są miękkie blendujemy je i dodajemy purre z dyni, sól, imbir, olej oraz przeciśnięty czosnek. Mieszamy i chwilę gotujemy. Po ugotowaniu dodajemy świeży posiekany koperek. Zupkę można po nalaniu do miseczki dodatkowo udekorować pestkami dyni czy słonecznika.



Komentarze

  1. Pysznie to wygląda :-)
    Zapraszam do mnie! :-)
    http://www.mecooks.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochamy takie przepisy! Zapraszamy do nas! Więcej inspiracji:) Miłego dnia!
    https://kcalmar.com/blog/2016/10/28/dynia-w-kuchni-czyli-7-pomyslow-na-jesienne-smaki/

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wszystko co związane z dynią i z dyni zrobione :)
    Dziękuję za inspiracje. A czy filtrujesz wodę na której gotujesz w swojej kuchni? Ja od jakiegoś czasu to robię i daje mi to odczucie, że potrawy są jeszcze zdrowsze.

    OdpowiedzUsuń
  4. W tym roku polubiłam dynię. Zwykle robimy ją smażoną z kaszą, czasem też z innymi warzywami, a ostatnio zapiekam ją w piekarniku z ziołami. Pyszność! :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zjadłabym :) Ja niektóre odmiany deserowe dyni lubię jeść nawet na surowo :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty