Kawa żołędziowa z mlekiem kokosowym na zimno

Taka kawa jest idealna na tak upalne dni jak dzisiejszy. 
Kawa miała być kawą mrożoną, ale ze względu na to, że nie zauważyłam iż w lodówce brakło kostek lodu, kawa została kawą na zimno.


Składniki:
- łyżeczka kawy żołędziowej z przyprawami korzennymi 
- ok.70 ml gorącej wody
- ok.130 ml ciepłej wody
- 5 łyżeczkek napoju kokosowego instatnt (korzystam w sytuacjach awaryjnych) 
lub 
130 ml gotowego  mleka kokosowego

Kawę zaparzamy ok.15 minut pod przykryciem, następnie delikatnie odcedzamy przez gęste siteczko i chłodzimy w lodówce. Proszek napoju instatnt mieszamy z ciepłą wodą i też chłodzimy w lodówce
 (lub wykorzystujemy gotowe mleko kokosowe). 
Po ostudzeniu mieszamy składniki (ja użyłam blendera). 
Dodajemy lód i delektujemy się zimnym, pysznym napojem.
Oczywiście jesli ktoś lubi to może sobie dosłodzić.


Kawa żołędziowa jest bezkofeinowym substytutem kawy naturalnej.
Powstaje z żołędzi, które są gotowane, następnie palone i mielone. Można do niej dodawać różne dodatki jak np. przyprawy korzenne, miód czy mleko. Kawa ta wspomaga prawidłowe funkcjonowanie wątroby, poprawia trawienie, wzmacnia śledzionę, żołądek, wątrobę. Pomaga przy biegunkach i wzdęciach. Jest środkiem ogólnie wzmacniającym i daje uczucie sytości (dobra dla odchudzających się).
Kawę żołędziową mogą pić również dzieci.

Dania na zimno - czyli co jeść w upalne dni
Akcja bez nabiału



Komentarze

  1. Kawa żołędziowa? Brzmi interesująco ;). Da się w niej wyczuć smak żołędzi?

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzie kupujesz w/w kawę? W sklepie ze zdrową żywnością ją dostanę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, w sklepie ze zdrową żywnością ją kupiłam.

      Usuń
  3. mam tą kawę, ale po pierwszym spróbowaniu jakieś dwa miesiące temu trafiła głęboko do szafki i udaję, że o niej zapomniałam :D hehe smak mnie nie przekonał, ale piłam ją czarną bez żadnych dodatków i chyba zrobiłam za mocną, może tym razem spróbuję z dużą ilością mleka :D warto byłoby ją pić, bo jest zdrowa, ale muszę znaleźć sposób żeby chociaż trochę mi zasmakowała, może z mlekiem kokosowym też wypróbuję, a Ty jak oceniasz jej smak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie smakuje ta kawka, ale z dodatkiem mleka. Z kokosowym jest super, ale ze zwykłym też mi smakuje. Podejrzewam, że bez dodatków też by mi nie podeszła.Parzę ją z jednej łyżeczki.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty