Pizza

Tą pizzę robię często dla rodzinki. Lubia ją za to, że ciasto jest dość cienkie. Ciasto i sos jest zawsze z tych samych składników, a dodatki różne.

Nie zdążyłam zrobić zdjęć na talerzu, bo tak szybko znikała. Ta wersja jest bez mięsa.

Składniki na ciasto (1 duża forma-półka z piekarnika):
- 3/4 szklanki letniej wody
- 1 łyżka cukru
- 1/4 kostki drożdży
- 2 szczypty soli
- 1 łyżka oleju
- 2 szklanki maki pszennej
- oregano

Składniki na sos (nie odmierzam dokładnie ilości):
- przecier pomidorowy
- 2 ząbki czosnku przeciśnięte
- keczup
- oregano
Mieszamy wszystkie składniki

Dodatki:
- pieczarki wcześniej podduszone
- tarty ser żółty
- kukurydza
 - papryka
- pomidory
- i cokolwiek tylko lubicie

Ciasto:
Odlewamy połowę wody do miski w której będziemy ugniatać ciasto. Dodać cukier, drożdże i oregano. Dokładnie wymieszać. Dodajemy mąkę, olej i sól. Mieszamy, a następnie ugniatamy ciasto. Jeśli jest za gęste dodajemy jeszcze pozostałej wody. Odstawiamy w cieple miejsce do wyrośnięcia. 

Gdy ciasto wyrośnie należy rozwałkować je na wcześniej wysmarowanej olejem formie. Smarujemy je sosem, posypujemy połowa porcji startego żółtego sera. Na ser nakładamy resztę składników, a na koniec znów ser.
Pieczemy ok.12 minut w 200 stopniach.




Przed pieczeniem:

Komentarze

  1. Właśnie niedawno szamałam pizze :D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. już wiem, że będziesz moim przewodnikiem po kulinariach.....ale smakołyki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też w tym tygodniu mam zamiar zrobić pizzę, bo chodzi za mną od dłuższego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam! Uwielbiam domową pizzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mmmmm! wyglada przepysznie, robisz mi smaka, a ja sie zawsze tak bronię , by ją jeść :) najlepsza domowa, wiadome <3
    (zapraszam do przeczytania pierwszego posta na blogu) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny blog. Zapraszam do mnie: http://calissi.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty