Kotlety z soczewicy i pieczarek


Wstępnie kotleciki miały być w wersji wegańskiej, ale ponieważ podczas pieczenia i przewracania na patelni rozsypywałay się musiałam dodać jajko.

składniki:
- ok.1 szklanki ugotowanej zielonej soczewicy
- 3 łyżki ugotowanej komosy ryżowej
- 5 pieczarek
- ćwiartka średniej zeszklonej na oliwie cebuli
- otręby gryczane - 3-4 łyżki
- jajko
- skrobia kukurydziana
- łyżka mielonego siemienia lnianego
- przyprawy: sól, pieprz, mielona kolendra, asofetida, papryka słodka, czosnek mielony

Soczewicę zmieliłam z pieczarkami, zmieszałam łyżką z pozostałymi składnikami. Skrobi dosypałam na oko prosto z torebki. Powstała masa, którą trudno formować w rękach, trochę się kleiła. Nakładałam z pomocą łyżki na rozgrzany olej, po upieczeniu pierwszej strony kotleciki bez problemu dawały się obracać na drugą stronę.




Komentarze

Popularne posty