Chlebek bezglutenowy


Składniki:

- 300 g mąki (150g gryczanej, mieszanka mąki jaglanej, kukurydzianej i ziemniaczanej)

- 20 g otrębów gryczanych

- 2 łyżki ziaren siemienia lnianego

- 1,5 łyżki oleju

- 1/3 łyżeczki cukru trzcinowego

- sól

- 1,5 łyżeczki drożdży w proszku 

- ok.330 ml ciepłej wody

W misce wymieszałam suche składniki, dodałam olej i powoli wodę, ciągle mieszając. 

Powstała gęsta masa nie dająca się ugniatać ręką, nie lejąca. Mieszałam łyżką.

Wyłożyłam do silikonowej foremki, wcześniej wysmarowanej olejem. Z góry posypałam 

jeszcze otrębami. Zostawiłam do wyrośnięcia w ciepłe miejsce. Następnie piekłam w 

piekarniku w 220 stopniach ok. 40 min. (do suchego patyczka), a później jeszcze 10 minut

po wyjęciu z formy. 

Chlebek jest pyszny, skórka chrupiąca.







Komentarze

Popularne posty