Placek (farinata z ciecierzycy)

Przedstawiam mój dzisiejszy obiadek. Upiekłam placek (farinatę) na bazie mąki z ciecierzycy.


Tak wyglądał przed pieczeniem:

Składniki:

na ciasto:
- 100g mąki z ciecierzycy
- 200ml ciepłej wody
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- szczypta soli
- oregano, tymianek

dodatki:
-3/4 małej cukinii
- kilka plastrów zielonej papryki
- pomidor
- żółty ser w cienkich paskach (można potrzeć)

Składniki na ciasto zmiksowałam i odstawiłam na 1 godzinę. 
Cukinię obrałam i pokroiłam w cienkie plasterki, paprykę na małe kwadraciki, pomidor (obrany) na krążki.

Po upływie godziny wylałam ciasto na formę silikonową do pieczenia tart, lekko posmarowałam ją oliwą. Następnie równomiernie rozłożyłam krążki cukinii, większość potopiła się w cieście, ułożyłam krążki pomidora, paprykę, odrobinkę posoliłam. Na końcu rozłożyłam ser żółty.
Piekłam ok. 30 minut w 180 stopniach.





Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty