Muffinki z twarogiem wg dukana

Wczoraj upiekłam pyszne muffinki na słodko. Zrobiłam z twarogiem, bo musiałam wykorzystać ten co miałam w lodówce (kończyła się data ważności).
Babeczki zamroziłam i będę wyciągać po 1-2 , gdy najdzie mnie ochota na słodkie. To takie wyjście awaryjne. Świetne jako przekąska zabrane np. do pracy.


Zmiksowałam:
- 3 łyżki otrębów (2 owsianych, 1 pszennych)
- 5 łyżek odtłuszczonego mleka w proszku
- 1 łyżkę skrobi kukurydzianej
- 2 jajka
- 250 g twarogu 0%
- 4 łyżki serka homogenizowanego 0% (zużyłam całe opakowanie z Bakomy - 135g)
- 2 łyżki ksylitolu + 6 tabletek słodzika (staram się ograniczać sztuczny słodzik, bo to chemia)
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Ponieważ ciasto wyszło wg mnie troszkę za rzadkie (zbyt lejące) to dosypałam "na oko" otrębów gryczanych i troszkę skrobi. Osoby nie będące na diecie mogą użyć samego ksylitolu lub cukru.
Piekłam w 180 stopniach 25 minut. Upiekłam 12 pięknych muffinek.




Komentarze

  1. No to podziwiam, że zamroziłaś, ja bym pewnie zjadła wszystko w 2 dni ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty