Falafel

- 1 szklanka surowej, namoczonej przez noc ciecierzycy (nie z puszki)
- cebula
- 2-3 ząbki czosnku
- pęczek natki pietruszki (ja nie dałam)
- łyżeczka kminku
- 2 łyżki mąki orkiszowej
- sól, pieprz
- sezam
Cebulę i natkę siekamy, czosnek przeciskamy, dodajemy odcedzona ciecierzycę. Blendujemy lub mielimy , mieszamy. Formujemy kulki lub płaskie kotleciki, obtaczamy w sezamie.Kotleciki smażymy na głębokim tłuszczu
Ja zrobiłam wersję dietetyczną i smażyłam na patelni teflonowej z małą ilością oleju. Można tez podpiec je w piekarniku, do czasu, aż się zarumienią. Kotleciki przez połączenie mąki z ciecierzycą nie nadają się na dietę rozdzielną. Zamiast mąki można dodać otręby lub zmielone siemię lniane i wtedy będzie ok.

Komentarze

  1. Uwielbiam falafel! Twoj, dzieki sezamowi, wyglada kuszaco! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. hmm ja kiedyś zrobiłam i w ogóle mi nie smakował, ale ja dałam ciecierzycę z puszki, może to dlatego i uważam, że smażony na głębokim tłuszczu pewnie będzie smakował 100 razy lepiej, no ale dieta to dieta :) Poza tym nawet już teraz nie będąc na diecie i tak mam zlasowany mózg i blokadę na dużo oleju :D

    OdpowiedzUsuń
  3. a gdybyś dała kaszę jaglaną zamiast mąki, to byłoby zgodne z Twoją zasadą?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty